Skip to main content

I dag vil jeg komme med en påstand. En påstand om hva det viktigste verktøyet en selger har. En påstand om det viktigste salgstrikset en selger behøver å lære seg. 

Jeg opplever at det er noen som tror at selgere stort sett er kynikere, som må ha så stort ego at en ikke evner å ha empati for andre mennesker, for å lykkes 😥

Det forbauser meg at noen kan ha disse tankene. Samtidig tenker jeg at det må ha vært møter med selgere som befinner seg langt på sidelinjen av det som er sunt og godt kremmerskap.

Min påstand er at det viktigste verktøyet en selger har, det aller viktigste salgstrikset du som selger kan lære deg
– er evnen til å skape tillit. og levere som lovet.

Hver dag jobber vi alle for å gjennomføre transaksjoner (skape salg). Transaksjonene gjennomføres i aller høyeste grad mellom mennesker. Det kan være små nyanser som gjør at vi velger å handle fra den ene foran den andre.

Når jeg selv er i kjøpsposisjon, må jeg være ærlig å innrømme at jeg stort sett velger å handle av den som evner å skape tillit til at vedkommende vet hva man prater om, og klarer å overbevise meg om at deres produkt eller løsning vil være til optimal glede for meg.

For hva er et godt salg?

Når du har klart å lure kunden?

Når du har tjent ualminnelig mye mer penger på en vare enn din kollega?

Når du har solgt varen som det er kampanje på som gjør at du er nærmere å vinne den blomstervasen?

Eller:

Når begge parter opplever at det de har fått, har større verdi for seg enn det de har gitt fra seg.

Vil du ta din bedrifts salg til neste nivå?

Leave a Reply