Skip to main content

Jeg elsker når ledere investerer i sine medarbeidere. Jeg gråter tilsvarende når ledere ikke investerer i sine medarbeidere.

Denne uken hadde jeg gleden av å bidra i salgstrening med et av salgsteamene i VeniBernt Ove Tjelta og teamet kommer garantert til å bli lagt merke med fremover.

Det er de gode som vil bli bedre, og det er helt avgjørende med ledere som prioriterer å investere i medarbeiderne for å sammen lykkes.

Definisjonen på sykdom i salgsfaget er «å gjøre det du alltid har gjort, og forvente et annet resultat».

Tenk deg at du har sitter på en idè som er garantert å treffe i markedet og garantert vil lykkes (urealistisk, men følg tanken). Tenk så trist om den som har ideen, sitter med samme tanke 20 år senere. Det ble ingenting, fordi man valgte å ikke investere.

Å være leder er stort ansvar og det er nok artikler og meninger om hva som er en leders viktigste oppgaver. Å ha visjon, retning, se medarbeiderne, kommunisere tydelig, lytte, ta grep …

Uavhengig av disse punktene, tenker jeg at de ledere som ser på medarbeiderne som ens viktigste forvaltningsansvar, og velger å investere tid og penger i kompetanseutvikling, inspirasjon og lagbygging – kommer garantert til å ha større sjanse til å lykkes enn de som ikke prioriterer fokus på utvikling.

Jeg utfordrer deg som leder. Still deg selv spørsmålet: «Er jeg en leder som investerer i at mine medarbeidere skal utvikle seg, eller er jeg en som mener at det vi alltid har gjort, funker best enda?»

Leave a Reply