Hvordan tar du et tømrerfirma til neste nivå etter 25 år med god drift? Svaret: Hubify.

Kunde

Enkelbygg AS

År

2022

Tjenester

Visuell profil
Ny logo & nettside
Kommersiell rådgivning
Synlighet i sosiale medier

Hubify-ressurser

Kjetil Hundhammer
Fredrik Fornes
Alinde Lombaard, Iconize
Claus Skålevik, motto

Først spisset vi konseptet gjennom en kommersiell sprint.

Gjennom å utarbeide en kommersiell tilstandsrapport og sette opp Hubify sin 100-dagersplan identifiserte vi de lavthengende fruktene for Enkelbygg.

Én av disse var å snu om fokuset fra å være et tømrerfirma som kan gjøre «alt» til å rette seg inn mot å bli den prefererte hytteleverandøren i Ryfylke.

Det ble gjort en analyse av den eksisterende, visuelle profilen som konkluderte med at de burde gjøre en total revitalisering av logo, nettside og digital synlighet.

Det viktigste elementet her: Mindre halvferdige byggebilder – mer bilder av mennesker og følelsen Ryfylke gir deg.

– Fra konsept til optimalisering av LinkedIn-profilene våre: Hubify gir seg ikke når planen er lagt. De sørger for at vi gjennomfører den også.

— Arild Vika Karlsen, CEO i Enkelbygg

Ny logo

Moderne form

Et «crest» symboliserer historisk sett familie. Formen er brukt her for å signalisere på samfunn, familie og fellesskap.

Utsikt til sjø

Hver hytte fra Enkelbygg har sjøutsikt. Da må sjøen være representert i logoen.

Hytter & fjell

Hytter i sitt rette element: Omringet av majestetiske fjell.

Sol & måne

Om dagen kan du fiske, padle i kano og gå på tur. Når månen titter frem samles familiene foran bålet ved hytta.

Moss Green
#627972

Copper #854827 / #DD9266

Ocean Blue
#1D3339

Pale Blue
#B6CACC

Ny nettside

Se den live