Hvordan tar du et tømrerfirma til neste nivå etter 25 år med god drift? Svaret: Hubify.
Kunde
Enkelbygg AS
År
2022
Tjenester
Visuell profil
Ny logo & nettside
Kommersiell rådgivning
Synlighet i sosiale medier
Hubify-ressurser
Kjetil Hundhammer
Fredrik Fornes
Alinde Lombaard, Iconize
Claus Skålevik, motto
Først spisset vi konseptet gjennom en kommersiell sprint.
Gjennom å utarbeide en kommersiell tilstandsrapport og sette opp Hubify sin 100-dagersplan identifiserte vi de lavthengende fruktene for Enkelbygg.
Én av disse var å snu om fokuset fra å være et tømrerfirma som kan gjøre «alt» til å rette seg inn mot å bli den prefererte hytteleverandøren i Ryfylke.
Det ble gjort en analyse av den eksisterende, visuelle profilen som konkluderte med at de burde gjøre en total revitalisering av logo, nettside og digital synlighet.
Det viktigste elementet her: Mindre halvferdige byggebilder – mer bilder av mennesker og følelsen Ryfylke gir deg.
– Fra konsept til optimalisering av LinkedIn-profilene våre: Hubify gir seg ikke når planen er lagt. De sørger for at vi gjennomfører den også.
— Arild Vika Karlsen, CEO i Enkelbygg
Ny logo
Moderne form
Et «crest» symboliserer historisk sett familie. Formen er brukt her for å signalisere på samfunn, familie og fellesskap.
Utsikt til sjø
Hver hytte fra Enkelbygg har sjøutsikt. Da må sjøen være representert i logoen.
Hytter & fjell
Hytter i sitt rette element: Omringet av majestetiske fjell.
Sol & måne
Om dagen kan du fiske, padle i kano og gå på tur. Når månen titter frem samles familiene foran bålet ved hytta.
Moss Green
#627972
Copper #854827 / #DD9266
Ocean Blue
#1D3339
Pale Blue
#B6CACC