Tidewave Medical satt på et produkt som revolusjonerer forebygging av trykksår. Utfordringen: Å kommunisere det – kort og konsist.
Kunde
Tidewave Medical AS
År
2022/2023
Tjenester
Tone of Voice
Ny nettside
Synlighet i sosiale medier
Kommersiell rådgivning
Markedsmateriell
Hubify-ressurser
Kjetil Hundhammer
Fredrik Fornes
Cecilie Refsnes Milenkovic
Caroline Bjøreng
Ekstern innkjøper
Hva Hubify gjorde:
I 2022 skrev Hubify en samarbeidsavtale med DSD. Tidewave Medical ble et av de første oppdragene. De satt på et unikt produkt: En vendemadrass som forebygger trykksår og løser en kjempeutfordring i helsebransjen, både for pasienter, pårørende og helsepersonell.
Produktet er fantastisk. Utfordringen var å fortelle – kort og konsist – hvorfor. Vi startet derfor med en workshop for å finne ut hvor skoen trykket. Og hva fant vi?
At Tidewave snakket mye om trykksår – men lite om hva som gjør at produktet deres revolusjonerer trykksårsforebygging. Derfor laget vi en aksjonsplan. Vi hentet inn ekstern partner med innkjøpskompetanse, og sammen laget vi en ny «As a service»-prismodell for salg av madrassen.
Sammen med Tidewave har vi gått rett i konkrete aksjoner og gjennomført dem. Hånd i hånd – til Tidewave selv følte seg klare til å stå på egne bein.
– Vi slet med å få frem det unike ved produktet vårt. Hubify var ekstremt gode på å spisse og tilpasse budskapet vårt. Vi kunne også outsource noen av arbeidsoppgavene våre til dem i en periode. Det var veldig nyttig. Det tette samarbeidet var viktig for oss. Vi gjorde jobben sammen. Hubify løftet helt klart salg- og markedskompetansen vår.
— Bjørn Lorentzen, CEO i Tidewave Medical AS
Ny Tone-of-Voice
Kjernen i Tidewaves nye ToV ble å snakke mindre om tekniske spesifikasjoner og generelle utfordringer rundt trykksår. Alt dette gjorde allerede konkurrentene. Tidewave skal heller fortelle historiene om liv som blir endret. Ha et varmere, mer følelsesladd språk. Derfor navnet «Tidwave Hug» på madrassen kurvede form.
I tillegg skal Tidewave våge å si hvordan de revolusjonerer trykksårsforebygging. I motsetning til eksisterende madrasser på markedet, er Tidewaves madrass nemlig:
- Buet, slik at du ikke sklir når madrassen vender. Det er som å få en varm klem.
- Lydløs. Du våkner ikke av en «pssssh!»-lyd hvert femte minutt.
- Saktegående. Her blir du ikke sjøsyk. Du føler ikke madrassen bevege seg, selv om den alltid gjør det.
Dette måtte komme klart å tydelig frem. Derfor løftet vi blant annet frem setningen «The only mattress you’ll never hear, feel or see moving – even though it always is.» høyt oppe på nettsiden. I tillegg våget vi å si at «Good enough simply isn’t good enough», og på en lettfattelig måte vise de tre områdene Tidewave revolusjonerer vendemadrasser.